امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1742
  پرینتخانه » مسکن و راه تاریخ انتشار : 19 جولای 2023 - 16:52 | 480 بازدید | ارسال توسط :

چشم‌انتظاری متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید کی پایان میابد؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مقرر بود تا ۱۰ هزار واحد در شهر جدید پردیس افتتاح شود که به دلیل تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل تمامی خدمات روبنایی آن، بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر در شرایط تحویل قرار دارد. طبق وعده دولت، بخش عمده ای از واحدهای باقیمانده مسکن‌ مهر به […]

چشم‌انتظاری متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید کی پایان میابد؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مقرر بود تا ۱۰ هزار واحد در شهر جدید پردیس افتتاح شود که به دلیل تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل تمامی خدمات روبنایی آن، بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر در شرایط تحویل قرار دارد.

طبق وعده دولت، بخش عمده ای از واحدهای باقیمانده مسکن‌ مهر به ویژه در شهرهای جدید به زودی تحویل متقاضیان داده می‌شود و پرونده این واحدها بسته خواهد شد.

تکمیل باقیمانده مسکن مهر به عنوان تعهد دولت‌ها همواره مورد تاکید بوده است. اکنون بعد از گذشت دو دهه از آغاز طرح مسکن مهر که با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد اجرا شد و بنا بود تا بخش عمده‌ای از فاقدان مسکن را صاحب خانه کند، هنوز۳۰ هزار واحد نیمه تمام از این طرح باقی مانده است که دولت سیزدهم وعده داده آن را تکمیل کند و با تحویل واحدهای نیمه کاره به متقاضیان، پرونده مسکن مهر را برای همیشه ببندد.

هم اینک طرح نهضت ملی مسکن بر اساس قانون جهش تولید برنامه‌ای است که دولت آن را در دستور کار خود دارد و در سال های آتی پیگیری تکمیل و تحویل این واحدها در برنامه قرار خواهد گرفت. با این‌حال، بر اساس اظهارات مسئولان، پرونده مسکن مهر نهایتا در تابستان ۱۴۰۳ بسته می‌شود.

طولانی شدن زمان تحویل واحدهای مسکن مهر به ویژه در شهرهای جدید اطراف تهران از جمله پردیس، پرند و هشتگرد باعث گله مندی بسیاری از متقاضیان این واحدها شده و بخش زیادی از آنها واحدهای نیمه تمام را به دلالان و سوداگران فروخته اند.

در همین رابطه خالویی یکی از متقاضیان مسکن مهر در پردیس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال ۹۰ چشم انتظار تحویل واحد مسکن مهر خود هستم و هنوز بعد از گذشت بیش از یک دهه واحد تحویل داده نشده است  در حالی که در همان زمان می توانستم یک واحد مسکونی در شهر دیگر خریداری کنم.

همچنین یوسفی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت : در حال حاضر آنقدر زمان تحویل واحد من در فاز ۱۱ پردیس طولانی شده که تصمیم گرفته ام به یکی از دلالان بفروشم.

جمع آوری دلالان و مشاوران املاک متخلف در پردیس

در این خصوص خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به زودی پرونده مسکن مهر را درپردیس می بندیم و یکی از مهم ترین برنامه ها و اقداماتی که در این شهر انجام داده ایم جمع آوری دلالان و مشاوران املاک متخلف بوده که با آنها برخورد کرده ایم.

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم در همین رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  تعهد تحویل مسکن مهر با قوت پیش می رود.

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس و ۲ هزار  و ۸۰۰ واحد در پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مقرر بود تا ۱۰ هزار واحد در شهر جدید پردیس افتتاح شود که به دلیل تاکید وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل تمامی خدمات روبنایی آن، بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر در شرایط تحویل قرار دارد.

او توضیح داد: با افتتاح این ۱۰ هزار واحد که به زودی انجام خواهد شد و همچنین افتتاح ۲ هزار و ۸۰۰ واحد باقیمانده در شهر جدید پرند، مجموع واحدهای باقیمانده مسکن مهر که پیشرفت مناسبی نیز دارند به ۳۰ هزار واحد خواهد رسید.

جعفری در خصوص واحدهای مسکن مهر هشتگرد نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه یکسری از پروژه‌ها مشکلاتی را در خصوص پیمانکاران داشتند و قرارداد الحاق پیمانکاران در دستور کار بود، این موضوع در مجمع شرکت مادر تعیین تکلیف شد. بناست تا پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد هرچه سریعتر آغاز شود.

پرونده مسکن مهر تابستان ۱۴۰۳ بسته می شود

وی اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به ویژه برخورد با پیمانکارانی که در اجرای پروژه تعلل کردند و اجرای پروژه را به تعویق انداختند، کارها سرعت مناسبی پیدا کند. در خصوص پروژه‌های معطل مانده، بخش عمده ای از پروژه‌ها را از پیمانکاران تحویل گرفتیم تا به روند تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای باقیمانده سرعت لازم را بدهیم.

جعفری گفت: از ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ۲۰ هزار واحد تا پایان امسال تکمیل و تحویل می شود و ۱۰ هزار واحد دیگر نیز نهایتا تا تابستان ۱۴۰۳ تحویل داده خواهد شد.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.