امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 2076
  پرینتخانه » طلا و ارز تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2023 - 10:47 | 572 بازدید | ارسال توسط :

ثبات در بازار دلار با ارزپاشی سیاست‌گذار

دلار دیروز ۳۰مهرماه ۱۴۰۲ با قیمت ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. دلار روز گذشته هر دو روند افزایشی و کاهشی را پشت‌ سر گذاشت اما در نهایت با روند افزایشی محدودی به کار خود پایان داد. معامله‌گران ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ثبات فعلی قیمت این اسکناس می‌دانند. روز گذشته دلار با قیمت ۵۰ […]

ثبات در بازار دلار با ارزپاشی سیاست‌گذار

دلار دیروز ۳۰مهرماه ۱۴۰۲ با قیمت ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. دلار روز گذشته هر دو روند افزایشی و کاهشی را پشت‌ سر گذاشت اما در نهایت با روند افزایشی محدودی به کار خود پایان داد. معامله‌گران ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ثبات فعلی قیمت این اسکناس می‌دانند.

روز گذشته دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. روند باثبات قیمت این اسکناس با وجود بحران‌های منطقه و افزایش تقاضا در حالی ادامه دارد که بازیگران بازار ارز دست سیاست‌گذار را در مدیریت این بازار باز می‌دانند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فضای هیجانی بازار ارز آرام شده است، زیرا برای معامله‌گران، این موضوع مسجل شده که بحران غزه برای کشور ریسک امنیت ملی نیست. به همین دلیل انتظارات رشد قیمت در ارز و طلا کاهش پیدا کرده و فضای هیجانی تخلیه شده است.

با وجود اینکه تحلیلگران بازارهای مالی موضع ایران را در رابطه با بحران منطقه مشخص می‌دانند. اما روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای خود از آفریقای جنوبی در تهران گفت: «به آمریکا و عامل نیابتی‌اش رژیم جعلی اسرائیل هشدار می‌دهم که اگر فورا جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه را متوقف نکنند هر احتمالی در هر لحظه‌ای وجود دارد و منطقه از کنترل خارج خواهد شد.»

در روزهای گذشته معامله‌گران همواره به موضوع واکنش ایران به بحران‌های منطقه توجه داشته‌اند و چنین پالس‌هایی می‌تواند قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش داشت. دلار در بازار هرات بار دیگر کریدور ۵۰ هزار تومانی را به دست آورد و با رشد ۴۰۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با ۱۰۰ تومان افزایش با قیمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز یکشنبه ۲۹ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۳۰ تومان عرضه شد و ۹ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با رشد هشت تومانی با رقم ۳۷ هزار و ۴۸۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز یکشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد و افزایش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۷۰۱ تومان تعیین شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۶۸۷ تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۴۲ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات با افزایش ۱۵۰ تومانی به کانال بالاتر راه یافت و در کف کانال ۱۴ هزار تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۶ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۵ تومان درج شد و تغییر قیمت یک تومانی داشتند.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.