امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1626
  پرینتخانه » انرژی و پتروشیمی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2023 - 9:25 | 294 بازدید | ارسال توسط :

افزایش قیمت جهانی نفت / احتمال کمبود عرضه از ماه ژوئیه

خبر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا که حاکی از تقاضای بالا در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست، قیمت این کالا را در روز چهارشنبه بالا برده است. اما نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشورمیزان این افزایش قیمت را محدود می‌کند. نشانه‌های ادامه روند افزایش نرخ بهره در بانک‌های […]

افزایش قیمت جهانی نفت / احتمال کمبود عرضه از ماه ژوئیه

خبر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا که حاکی از تقاضای بالا در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست، قیمت این کالا را در روز چهارشنبه بالا برده است. اما نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشورمیزان این افزایش قیمت را محدود می‌کند.

نشانه‌های ادامه روند افزایش نرخ بهره در بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا باعث شد قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته حدود ۲.۵ درصد کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش، ۶۸ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۲.۴ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن کاهش یافته است. این در حالیست که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۱.۷۶ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

ذخایر بنزین آمریکا حدود ۲.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که این رقم ۱۲۶ هزار بشکه پیش‌بینی می‌شد.

در زمینه عرضه، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در روز سه شنبه گفت تورم بالا باعث می‌شود روند افزایش نرخ بهره ادامه داشته باشد. بالا رفتن نرخ بهره فعالیت‌های اقتصادی و تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنان انتظار می‌رود بازار نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی به خاطر اجرایی شدن کاهش تولید عربستان از ماه ژوئیه با کمبود مواجه شود.از طرف دیگر، وزیر انرژی روسیه اعلام کرده هیچ کمبودی در مورد بنزین در بازار داخلی این کشور وجود ندارد. شرکت‌های نفت روسیه صادرات خود را کاهش و تولید را افزایش داده‌اند

نویسنده : تصنا | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.