امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 2059
  پرینتخانه » خودرو تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2023 - 15:54 | 319 بازدید | ارسال توسط :

چه خودروهایی در مرحله سوم سامانه یکپارچه عرضه میشوند؟

مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، درحالی آغاز به کار کرده که نام دو خودروساز بزرگ کشور میان شرکت‌های تولیدکننده، خالی است. اما چه خودروهایی در این مرحله از فروش عرضه می‌شود؟ به گزارش تجارت‌نیوز ،سامانه یکپارچه فروش خودرو از اسفند ماه سال گذشته، روند عرضه خودرو در کشور را تغییر داد. مراحل اول […]

چه خودروهایی در مرحله سوم سامانه یکپارچه عرضه میشوند؟

مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، درحالی آغاز به کار کرده که نام دو خودروساز بزرگ کشور میان شرکت‌های تولیدکننده، خالی است. اما چه خودروهایی در این مرحله از فروش عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،سامانه یکپارچه فروش خودرو از اسفند ماه سال گذشته، روند عرضه خودرو در کشور را تغییر داد. مراحل اول و دوم این سامانه با جمعیت عظیمی از مردم برگزار و برندگان آن‌ها اعلام شد؛ اما تکلیف برخی از افرادی که در این مراحل فروش ثبت‌نام نکردند، یا موعد تحویل مشخص شده برای آنان به سال بعد موکول شده چیست؟

مرحله سوم این سامانه برای تحویل خودرو به این دسته از مشتریان باز شده تا از این طریق، هم افرادی که به خودرو نیاز دارند، خودروی مورد نظرشان را خریداری کنند و هم شرکت‌های خودروساز، مازاد تولید محصولات خود را به فروش برسانند.

چه خودروهایی در مرحله سوم سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه با اشاره به اینکه شرایط فروش خودرو در سامانه فوق اندکی تغییر داشته، تأکید کرد که مرحله سومی درکار نیست. یعنی فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروساز، همانند گذشته باهم انجام نخواهد شد و هر شرکتی که پس از این مازاد خودرو داشته باشد می‌تواند خودروهای خود را در سامانه یکپارچه عرضه کند. به عبارت دیگر خودروسازان باید ابتدا تعداد خودروهایی که متعهد به فروش شده‌اند را به بازار عرضه کنند و اگر خودروی مازادی داشتند آن را در سامانه یکپارچه عرضه کنند. این شیوه جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو است.

البته قیمت درب کارخانه و بازار هر کدام از خودروها جهت اطلاع از اختلاف قیمت کارخانه تا بازار نیز برای خریداران سامانه یکپارچه، مهم است.

خودروهای-مرحله-سوم-سامانه-یکپارچه

قیمت درب کارخانه و بازار خودروهای سامانه یکپارچه

کرمان موتور

جک J4 آپشنال با قیمت ۷۶۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان از درب کارخانه قابل خریداری است. این خودرو در بازار با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود که به این ترتیب خریداران می‌توانند در بازار، این خودرو را حدود ۳۶ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه تهیه کنند.

جک S3 را می‌توان از درب کارخانه با قیمت ۹۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان خریداری کرد. این کراس‌اوور چینی در بازار با نرخ ۹۷۰ میلیون تومان خریدار و فروش می‌شود که حدود ۶۰ میلیون تومان بالاتر از نرخ کارخانه است.

جک S5 نیوفیس که از خودروهای محبوب این شرکت به شمار می‌رود، نرخ درب کارخانه‌ای برابر با یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان دارد و قیمت بازار آن نیز در محدوده یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان قرار گرفته است. اختلاف نرخ درب کارخانه تا بازار این خودرو به ۱۲۳ میلییون تومان می‌رسد که سود خوبی در بازار فعلی دارد.

کی‌ام‌سی J7 یکی از سدان‌های نسبتاً جدید کرمان موتور بوده که نرخ یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در کارخانه قیمت خورده است. این سدان چینی به نرخ یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که اختلاف را نسبت به قیمت کارخانه، به حدود ۱۴۸ میلیون تومان می‌رساند.

مدیران خودرو

ام‌وی‌ام X55 Pro IE از کراس‌اوورهای تولیدی این شرکت، با نرخ یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسد. قیمت بازاری این خودرو به یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان و اختلاف کارخانه تا بازار آن، به حدود ۶ میلیون تومان می‌رسد که اختلاف چندان چشم‌گیری محسوب نمی‌شود.

آریزو ۶ پرو اکسلنت سدان گران قیمت این شرکت نیز در کارخانه به نرخ یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. آریزو ۶ در بازار امروز با قیمت یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به حدود ۱۰۶ میلیون تومان می‌رسد.

فونیکس FX پریمیوم یکی از محصولات تازه وارد مدیران خودرو بوده که یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در کارخانه، قیمت خورده است. این کراس‌اوور چینی با قیمت یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و درنتیجه اختلاف نرخ این خودرو در حدود ۹۸ میلیون تومان خواهد بود.

ساینار موتور

تیگارد X35 که نخستین محصول این برند به شمار می‌رود، با قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از درب کارخانه قابل خریداری است. این خودرو در بازار فعلی به نرخ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که حدود ۱۳۰ میلیون، پایین‌تر از نرخ کارخانه است!

ایلیا موتور

دایون Y7 جدیدترین محصول گروه خودروسازی ایلیا نیز از درب کارخانه، حدود یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان قیمت خورده است. به دلیل اینکه عرضه این خودرو توسط ایلیا موتور اخیراً آغاز شده، نرخ بازار آن کشف قیمت نشده است.

باتوجه به نرخ کارخانه و بازار هر کدام از محصولات، خرید کی‌ام‌سی J7 از سامانه یکپارچه نسبت به سایر خودروهای مشخص شده، بیشترین سود را نصیب خریداران خود خواهد کرد.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.