امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1582
  پرینتخانه » مسکن و راه تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2023 - 10:52 | 308 بازدید | ارسال توسط :

پایان اختلاف ۱۲ ساله ایران و هند برای توسعه بندر چابهار

علی‌اکبر صفایی با اشاره به سفر هفته گذشته هیئت هندی به ایران، اظهار کرد: بر این اساس مذاکرات خوبی  برای حل اختلافات در خصوص قرارداد بلندمدت توسعه بندر چابهار انجام شد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از حل بخش زیادی از اختلاف ایران و هند برای توسعه بندر چابهار خبر داد و گفت: در حال […]

پایان اختلاف ۱۲ ساله ایران و هند برای توسعه بندر چابهار

علی‌اکبر صفایی با اشاره به سفر هفته گذشته هیئت هندی به ایران، اظهار کرد: بر این اساس مذاکرات خوبی  برای حل اختلافات در خصوص قرارداد بلندمدت توسعه بندر چابهار انجام شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از حل بخش زیادی از اختلاف ایران و هند برای توسعه بندر چابهار خبر داد و گفت: در حال مذاکره با چینی‌ها برای ورود کشتی‌های ایرانی به ۲ بندر این کشور هستیم.

وی ادامه داد: طی ۱۲ سال اخیر در رابطه با قرارداد بلندمدت با هندی‌ها اختلافاتی داشتیم، در مذاکرات اخیر موارد اختلافی تا حد زیادی حل شد، امیدواریم در سفر آتی هندی‌ها چند مورد کوچک باقیمانده حل و قرارداد بلندمدت توسعه بندر چابهار امضا شود.

وی با بیان اینکه قرار نبوده اختلاف ایران و هند در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح شود، افزود: این یک مسئله بین دو کشور دوست است که به‌زودی برطرف می‌شود و سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار نهایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکلیف ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه برای ایجاد سازمان توسعه سواحل مکران گفت: بر اساس اساسنامه این سازمان، شاهد هم‌افزایی بین ارگان‌های دریایی دراین‌باره خواهیم بود و مشکلی در دولت ایجاد نمی‌کند.

صفایی با اشاره به اینکه سازمان توسعه سواحل مکران به توسعه سواحل کشور کمک خواهد کرد به ورود کشتی‌های ایران به بنادر چین اشاره و اضافه کرد: در این رابطه با مذاکرات انجام‌شده برخی از بنادر چین جایگزین شد؛ ۲ بندر چین که قبلاً به‌روی کشتی‌های ایرانی بسته بودند بازگشایی شده‌اند.

وی تأکید کرد: مذاکره برای ورود کشتی‌های ایرانی به ۲ بندر دیگر چین نیز در حال پیگیری است، خوشبختانه شرایط ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.