امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1598
  پرینتخانه » بانک و بیمه تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2023 - 11:09 | 284 بازدید | ارسال توسط :

فرزین: برای تسهیلات خرد یک ضامن کافی است

فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، گفت : برنامه های بسیار گسترده ای برای تسهیلات خرد داریم چراکه بخش عمده ای از مسائل شرکت های کوچک و متوسط ، کارگاه‌ها و مشاغل خانگی  از طریق  تسهیلات خرد حل می شود‌. رئیس بانک مرکزی گفت: اعطای تسهیلات خرد بیش از یک ضامن احتیاج ندارد و بانک ها […]

فرزین: برای تسهیلات خرد یک ضامن کافی است

فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، گفت : برنامه های بسیار گسترده ای برای تسهیلات خرد داریم چراکه بخش عمده ای از مسائل شرکت های کوچک و متوسط ، کارگاه‌ها و مشاغل خانگی  از طریق  تسهیلات خرد حل می شود‌.

رئیس بانک مرکزی گفت: اعطای تسهیلات خرد بیش از یک ضامن احتیاج ندارد و بانک ها حق ندارند بیش از یک ضامن از دریافت کنندگان وام درخواست کنند.

فرزین گفت:  بانک ها به شکل های مختلف تسهیلات می دهند و یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته با آن مواجه هستیم تسهیلات خرد و خانگی است.  تسهیلات خرد در تولید و اشتغالزایی همچنین محرومیت زدایی بسیار موثر است .

او می گوید: بسیاری از شرکت ها و مشاغل خانگی با تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اقدام به توسعه کسب وکار و صادرات محصولات خود می کنند و این اقدام حاکی از آن است که پول های بانک ها در با برکت ترین جای خود قرار گرفته است.

فرزین گفت: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم پرداخت تسهیلات را گسترش می دهیم و برنامه های توسعه ای در این بخش داریم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با استفاده از روش هایی که داریم سعی می کنیم  بخش بیشتری را از منابع بانک ها را به پرداخت تسهیلات به کسب وکارها و تسهیلات خرد اختصاص دهیم.

او ادامه داد: تسهیلات خرد بیش از یک ضامن احتیاج ندارد و دو هفته پیش اعلام کردند که برخی از بانک ها بیش از ۲یا ۳ ضامن از متقاضیان دریافت می کنند بنابراین ما با قاطعیت اعلام می کنیم که هیچ بانکی حق ندارد بیش از یک ضامن بگیرد.

فرزین می‌گوید: ممکن است برخی از بانک در مسائل اعتبار سنجی دچار مشکل شود اما بانک ها نباید بیش از یک ضامن دریافت کنند و اگر بتوانیم موسسات تضمینی را توسعه دهیم و یک موسسه تضمین  ایجاد کنیم که کار وثیقه را انجام دهند دیگر نیازی به  ضامن نیست‌.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.