امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1636
  پرینتخانه » خودرو تاریخ انتشار : 01 جولای 2023 - 10:34 | 242 بازدید | ارسال توسط :

سردرگمی بازار خودرو

قیمت خودرو، امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، در ثبات کامل قرار دارد. با این حال معامله‌گران هم‌چنان برای فعالیت در بازار دچار سردرگمی هستند. قیمت خودرو دهم تیر در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد. به‌رغم بازگشت بازار به مدار صعودی از میانه خرداد، روند قیمت‌ها از هفته پیش کاهشی شد و […]

سردرگمی بازار خودرو

قیمت خودرو، امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، در ثبات کامل قرار دارد. با این حال معامله‌گران هم‌چنان برای فعالیت در بازار دچار سردرگمی هستند.

قیمت خودرو دهم تیر در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد. به‌رغم بازگشت بازار به مدار صعودی از میانه خرداد، روند قیمت‌ها از هفته پیش کاهشی شد و این هفته بازار خودرو کار خود را در سردرگمی آغاز کرد.

بازار خودرو از ماه‌های اخیر داخل چرخه کاهش و رکود گیر کرده و با نبود خریدار، نمی‌تواند بیشتر صعود کند. همچنین کاهش‌های عجیبی که این بازار با آغاز ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه تجربه کرد، و از سوی دیگر افزایش نرخ‌های درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را تا حد بسیاری پایین آورد و به‌قیمت‌ها اجازه کاهش بیشتر را نداد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ به‌عنوان دو خودروی اقتصادی و پرطرفدار بازار، بدون تغییر قیمتی مانده و به‌ترتیب با نرخ‌های ۳۲۵ و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شدند.

کوئیک دنده‌ای S که از دیگر خودروهای اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود، با نرخ دو روز گذشته، یعنی ۳۵۶ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، هاچ‌بک جدید ایران خودرو از سری ۲۰۶ بوده که آن‌هم در قیمت ۵۷۰ میلیونی روز گذشته ثابت ماند.

سدان لوکس ایران خودرو یعنی تارا اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ۸۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودرو داخلی 10 تیر 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز، وضعیت دقیقاً مشابه بازار داخلی است. قیمت خودرو امروز در همه محصولات این بازار ثابت ماند.

جک J4 کرمان موتور به‌عنوان ارزان‌ترین مونتاژی بازار، مدت‌هاست که در کانال ۸۰۰ میلیون تومانی گیر کرده است.

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز در رتبه دوم، چند روزی است که در قیمت یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان ثابت بوده و توان تغییر قیمت ندارد.

تیگو ۵ IE دقیقاً مشابه رقبای خود، با نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی معامله شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره بهمن موتور که از کراس‌اوورهای پرطرفدار چینی در بازار است، هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده و با قیمت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودرو 10خارجی تیر 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو هم‌چنان در رکود به‌سر برده و خریدار زیادی در بازار دیده نمی‌شود. اما شاید بتوان گفت که در بازار خودروهای داخلی، تعداد خرید و فروش‌ها نسبتاً بیشتر است. در این میان قدرت چانه‌زنی با خریدار بوده و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: تا زمانی که تکلیف واردات خودروهای کارکرده مشخص نشده و از سوی دیگر، آغاز فروش محصولات خودروسازان با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت (باید درنظر داشت که خودروساز از زمان اعلام قیمت‌ها توسط شورای رقابت، برنامه فروش جدیدی منتشر نکرده است)، خریداران تمایل زیادی به‌خرید نشان نمی‌دهند.

جعفری ادامه داد: اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، حباب قیمت خودرو بیش‌از حد خالی شده و در برخی موارد، حتی به‌زیر قیمت کارخانه نیز آمده است. این امر، اتفاق خوبی بوده و امید داریم هم‌چنان بازار خودرو در این شرایط بماند. زیرا بازار خودرو برخلاف مسکن، کالای مصرفی بوده و سود کردن در این بازار، اتفاق خوبی نیست.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.