امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1661
  پرینتخانه » اقتصاد جهان, اقتصاد کلان تاریخ انتشار : 04 جولای 2023 - 16:37 | 573 بازدید | ارسال توسط :

ایران رسما عضو سازمان شانگهای شد

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور کشور چین در نشست سران اجلاس سازمان همکاری شانگهای ، در خصوص عضویت ایران گفت: در نشست امروز از ایران به عنوان عضو رسمی استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می‌گوییم. امروز در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، عضویت دائم ایران در این سازمان اعلام شد. بیست و سومین نشست […]

ایران رسما عضو سازمان شانگهای شد

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور کشور چین در نشست سران اجلاس سازمان همکاری شانگهای ، در خصوص عضویت ایران گفت: در نشست امروز از ایران به عنوان عضو رسمی استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می‌گوییم.
امروز در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، عضویت دائم ایران در این سازمان اعلام شد.

بیست و سومین نشست سران اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نخست‌وزیر هند در ابتدای این نشست از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و امضای یادداشت الحاق بلاروس به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور نیز به‌عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای قرار است تا در این اجلاس به ایراد سخنرانی بپردازد.

شی‌ جین‌پینگ: سازمان همکاری شانگهای باید با تحریم‌های یکجانبه مقابله کند

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور کشور چین نیز در این نشست در خصوص عضویت ایران گفت: در نشست امروز از ایران به عنوان عضو رسمی استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می‌گوییم.

وی همچنین گفت: سازمان همکاری شانگهای باید با تحریم‌های یکجانبه و انقلاب‌های رنگین و دخالت‌های قدرت‌های بیگانه در امور کشورهای منطقه مقابله کند.

پوتین: ایران می‌تواند ظرفیت جدیدی را به سازمان اضافه کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در اجلاس وبیناری سازمان همکاری شانگهای گفت: سازمان همکاری شانگهای به شدت به پایه ریزی نظام عادلانه و چند قطبی پایبند است.

وی افزود: ایران به یکی از اعضای رسمی سازمان تبدیل شده و من از صمیم قلب به جناب آقای ابراهیم رئیسی تبریک می‌گویم. ایران می‌تواند ظرفیت جدیدی را به سازمان اضافه کند و روسیه همواره از عضویت ایران حمایت کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان: سازمان شانگهای می‌تواند تاثیری در زمینه صلح و امنیت و ثبات داشته باشد

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان درباره الحاق کامل ایران گفت: به رئیسی ریاست جمهوری ایران الحاق به سازمان شانگهای را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ما واقعا در دوران بسیار حساسی قرار داریم و در دنیا شاهد تحولات بسیار عظیمی در حوزه اقتصادی و امنیتی و اجتماعی است. سازمان شانگهای می‌تواند تاثیری در زمینه صلح و امنیت و ثبات داشته باشد و ارزش شانگهای امروز بیشتر است.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تبریک به ایران به مناسبت پیوستن به سازمان همکاری شانگهای، از امضای تفاهم نامه بلاروس برای پیوستن به این سازمان استقبال کرد.

نخست وزیر هند نیز از الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای و امضای تفاهم نامه قصد الحاق بلاروس به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

گوترش: شاهد افزایش تنش‌ها در جهان هستیم

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این نشست گفت: این نشست در حالی برگزار شده که ما شاهد افزایش تنش‌ها در جهان هستیم. در ۳ حوزه می‌توان با همدیگر کار کرد. اول، بحران اقلیمی است؛ من توافق همبستگی اقلیمی را پیشنهاد دادم. از کشورها درخواست کردم دست به دست هم دهند. دوم، انسان‌ها به سمت فناوری‌های نوین و جدید مانند هوش مصنوعی می‌روند. این نیازمند همکاری برای ایجاد شبکه‌ای برای مقابله با چالش‌های جدید است. سوم، شاهد تورم‌های بسیاری بودیم. بعد از کرونا ساختار مالی جهانی آن ویژگی دارای عدالت را ازش محروم شد. نظام بانکی چند پاره شد و میلیاردها دلار به اقتصاد‌های دنیا ضرر رساند. ما بع دنبال کاهش بی عدالتی هستیم و من خواهان تعامل با شما هستم.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.