امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 1291
  پرینتخانه » اقتصاد کلان تاریخ انتشار : 08 می 2023 - 11:52 | 251 بازدید | ارسال توسط :

رشد ۴۹ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ماه امسال

سبحانیان،رئیس سازمان امور مالیاتی، گفت: در فروردین امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۲۹ هزار میلیارد)، رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد. سیدمحمدهادی سبحانیان با اشاره به سیاست نظام مالیاتی مبتنی بر رعایت حقوق عامه و عدم فشار بر مودیان منضبط اظهار […]

رشد ۴۹ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ماه امسال

سبحانیان،رئیس سازمان امور مالیاتی، گفت: در فروردین امسال بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۲۹ هزار میلیارد)، رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سیدمحمدهادی سبحانیان با اشاره به سیاست نظام مالیاتی مبتنی بر رعایت حقوق عامه و عدم فشار بر مودیان منضبط اظهار داشت: تا پایان فروردین امسال  بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیات‏‏‌های مستقیم و بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالا‌ها و خدمات که مهمترین قلم آن ارزش افزوده است وصول گردیده که به ترتیب ۴۴ درصد و ۵۶ درصد از کل وصولی درآمد‌های مالیاتی را تشکیل می‌دهند.

وی وصول عادلانه و حداکثری منابع را از ماموریت‏‌های اصلی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق این هدف کلان، برنامه‌هایی از جمله گسترش چتر مالیاتی، اتکا به مالیات ستانی داده محور، اجرای قوانین و پایه‌های جدید مالیاتی، توسعه فرهنگ مالیاتی، ارتقای تمکین و همچنین تداوم مسیر تحولی دوره قبل در دستور کار خواهد بود.

سبحانیان با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی متناسب با شرایط اقتصادی موجود در کشور و در راستای حمایت از تولید گام بر می‌دارد، افزود: یکی از راه ‏های کنترل تورم، تأمین هزینه‌های دولت با درآمد‌های پایدار مالیاتی است و زمانی می‌توانیم به رشد تولید و کنترل تورم امیدوار باشیم که نظام مالیاتی کشور در این مسیر حرکت کند.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.