امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 496
  پرینتخانه » بورس تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2018 - 15:39 | 1369 بازدید | ارسال توسط :
اقتصاد آنلاین :

رشد ناچیز شاخص بورس همزمان با درخشش کوچک ترها

بر اساس گزارش اقتصاد انلاین، بازار بورس امروز دوشنبه متعادلی را پشت سر گذاست.معاملات امروز بر اثر تعطیلی تقریبی بازارهای جهانی با آرامش نسبی سپری شد. در این روز خبری از فشار فروش در نمادهای شاخص ساز بازار نبود و به همین دلیل هم هیچ نمادی از گروه‌های بانکی و یا پتروپالایشی تاثیر منفی بر […]

رشد ناچیز شاخص بورس همزمان با درخشش کوچک ترها

بر اساس گزارش اقتصاد انلاین، بازار بورس امروز دوشنبه متعادلی را پشت سر گذاست.معاملات امروز بر اثر تعطیلی تقریبی بازارهای جهانی با آرامش نسبی سپری شد.
در این روز خبری از فشار فروش در نمادهای شاخص ساز بازار نبود و به همین دلیل هم هیچ نمادی از گروه‌های بانکی و یا پتروپالایشی تاثیر منفی بر شاخص‌ نگذاشتند.

البته این به معنای ثبات قیمت‌ها در تمامی گروه‌های بازار نبود. در این میان بعضی گروه‌های کوچکتر بازار نظیر سیمانی‌ها و قندی‌ها که نه تاثیر چندانی از قیمت دلار در بازار می پذیرند و نه آینده محصولاتشان آنچنان وابستگی به معاملات در بازارهای جهانی دارد؛ توانستند با رشد قیمت خوبی مواجه شوند.

روز قرمز بانکی‌ها

معاملات در نمادهای گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز اغلب در محدوده‌های منفی پی گرفته شده‌اند. این گروه که چند وقتی است تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در ماه‌های گذشته چشم به راه خبر تسعیر ارز و افزایش ارزش دارایی این نمادها از همین بابت قرار دارد، امروز در شرایطی بیشتر نمادهای آن قرمز پوش شدند که در روزهای ابتدایی هفته روزهای خوبی را سپری می‌کردند. استثنا این صنعت نمادمعاملاتی بانک تجارت بود. «وتجارت» تنها نماد مطرح این گروه در روزجاری بود که به مسیر روزهای گذشته ادامه داد و همچنان توانست با رشد قیمت حدودا دو درصدی به معاملات خود ادامه دهد. حجم معاملات این نماد در روز جاری ۲۲۶ میلیون سهم بود که ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان را برای داد و ستد سهام این بانک رقم زد.

موج صعود به گروه سیمانی رسید

در گروه سیمانی امروز روز خوبی برای بیشتر نمادها بود. در این روز نمادهای نام آشنای سیمانی درحالی معاملات خود را اغلب در مثبت کامل پی گرفته‌اند که رسیدن موج صعود به آنها را شاید بتوان حاکی از اتمام رشد سایر گروه‌ها دانست. به هر ترتیب ارزش معاملات این صنعت امروز در بورس تهران ۲۱ میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان ارزش داشت که ناشی از حجم معاملات ۱۴۵ میلیونی در نمادهای این گروه بوده است.

نوسان‌های اندک در نمادهای پتروپالایشی

شدت و ضعف معاملات در نمادهای پتروپالایشی در روز جاری حاکی از وجود اتفاق مهم و جریان ساز در این دو گروه نبود. نمادهای متعلق به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی که بیش از هر چیز از قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در بازارهای جهانی تاثیر می‌پذیرند پس از ان که هفته های اخیر را با افت محسوس قیمت پشت سر گذاشتند، حالا به نطر نمی‌رسد که توان خیلی زیادی برای کاهش بیشتر قیمت سهام داشته باشند. در این بین شرکت‌های تولید کننده روان کار که در گروه فرآورده‌های نفتی جای دارند امروز را با آرامش نسبی سپری کردند. این در حالی است که روز گذشته را تحت تاثیر خبر اتمام منابع لازم برای خرید لوبکات با با دلار ۴۲۰۰ تومانی، معاملات این نمادها را اندکی متشنج کرده بود.

آمار و ارقام بازار

دوشنبه این هفته شاخص بورس تهران توانست به مسیر رو به رشد روزهای گذشته را هرچند کم رمق ادامه دهد و با رشدی ۹۵ واحدیف در سطح ۱۶۱ هزار و ۴۰۵ واحد به انتظار معاملات در روز آتی بنشیند. این رشد که از سوی نمادهای کوچکتر بازار نیز همراهی می‌شد توانست طی این روز شاخص هم‌وزن را ۱۸۳ واحد به پیش ببرد. گفتنی است، حجم معاملات امروز بورس تهران یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون سهم و ارزش معاملات آن ۵۴۸ میلیارد تومان بوده است.

ترین‌های بورسی

معاملات بورس تهران امروز در حالی پایان یافت که نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات با مجموع ارزش معاملات ۸۷ میلیارد ۸۵۰ میلیون تومانی بیشترین ارزش معاملات را داشتند، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و سیمان، آهک و گچ نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را به خود اختصاص دادند. در میان نمادها نیز بیشترین تاثیر مثبت بر عملکرد شاخص را نمادهای «کچاد»، «خساپا» و «جم» و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای «پارس»، «فولاد» و «وبملت» داشتند.

کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را در حالی به پایان برد که به پیروی از شاخص بورس با افزایش مواجه شد. این شاخص که طی روز جاری صعودی ۴٫۲۶ واحدی را تجربه کرد، بیشترین تاثیر مثبت را از «ذوب»، «هرمز» و «کگهر» و بیشتریا اثر منفی را از «مارون » پذیرفته است. ارزش معاملات فرابورس نیز طی امروز ۳۹۷ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز ۶۱۴ میلیون سهم بود.

| منبع خبر : اقتصاد آنلاین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.