امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 1120
  پرینتخانه » مسکن و راه تاریخ انتشار : 15 آوریل 2023 - 14:22 | 267 بازدید | ارسال توسط :

دولت باید پیگیر پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن باشد

با توجه به آن که امسال یکی از اصلی ترین برنامه های دولت  کنترل تورم در بازار است و با توجه به آنکه مسکن در این بازار نقش بسیار موثری دارد،؛ بنابراین برنامه ریزی برای کنترل تورم در این بازار خود باعث می شود که متقاضیان در این حوزه در مقایسه با سایر بخش ها  […]

دولت باید پیگیر پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن باشد

با توجه به آن که امسال یکی از اصلی ترین برنامه های دولت  کنترل تورم در بازار است و با توجه به آنکه مسکن در این بازار نقش بسیار موثری دارد،؛ بنابراین برنامه ریزی برای کنترل تورم در این بازار خود باعث می شود که متقاضیان در این حوزه در مقایسه با سایر بخش ها  آسیب کمتری می بینند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت باید برای رونق ورشد تولید در حوزه مسکن پیگیر پرداخت تسهیلات ساخت توسط بانک‌ها باشد.

گفتنی است با توجه به آنکه امسال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است بسیاری از کارشناسان معتقدند که سرمایه گذاری و ورود به مسکن خود باعث تاثیر گذاری در سایر بخش های اقتصادی هم  می شود و دولت با ورود به این طرح می تواند  سبد خانوارها را در حوزه اقتصادی کنترل کند.

آقای فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار مسکن یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در کشور به شمار می رود که  بیش از صد شغل به این حوزه وابسته است و با رونق و رشد تولید در این بخش ما شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.

او ادامه داد: دولت باید در این بخش ورود پیدا کند و با پیگیری  پرداخت تسهیلات توسط بانک ها انگیزه ای برای بخش خصوصی جهت ورود به این حوزه ایجاد کند‌.

گفتنی است در آخرین جلسه شورای عالی مسکن که باحضور رئیس جمهور برگزار شد بانک ها عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و تنها بانکی که به وظیفه نهایی خود در این بخش عمل کرده بود بانک مسکن بود که اکنون بیش از ۹۰۱ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند و ۶۰ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان این طرح پرداخت شده است.

تاکنون از محل آورده متقاضیان معادل ۲۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان و از محل تسهیلات معادل ۳۷ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است.

میزان قرارداد‌های تسهیلاتی منعقده در بانک مسکن تاکنون معادل ۲۳۱ هزار و ۵۲۲ واحد مسکونی به مبلغ ۷۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان اعلام شد.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.