امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 928
  پرینتخانه » طلا و ارز تاریخ انتشار : 26 فوریه 2023 - 15:59 | 320 بازدید | ارسال توسط :

دلار در مسیر افزایشی؟

قیمت دلار امروز چند پله افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا وارد کانال جدید شده است، چشم‌اندازها نیز برای این اسکناس آمریکایی افزایشی به نظر می‌آید. بررسی معاملات بازار ارز حاکی از رشد قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز […]

دلار در مسیر افزایشی؟

قیمت دلار امروز چند پله افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا وارد کانال جدید شده است، چشم‌اندازها نیز برای این اسکناس آمریکایی افزایشی به نظر می‌آید. بررسی معاملات بازار ارز حاکی از رشد قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز به خود را به کانال ۱۶ هزار تومان رسانده و با قیمت ۱۶ هزار و ۳۷۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در همین حال قیمت یورو هم که طی روزهای اخیر به سرعت بالا رفته حالا به سطح ۶۳ هزار تومان رسیده و ۶۳ هزار ۶۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در حالی قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا امروز تنها یک کانال افزایش قیمت را تجربه کرده که قیمت دلار در بازار آزاد چند پله افزایش را پشت سر گذاشته است. نرخ حواله دلار نیز امروز ۳۷ هزار و ۱۳۳ تومان است. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز حالا وارد کانال ۵۵ هزار تومانی شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

امروز در بازارهای همسایه، قیمت دلار روند صعودی داشته است. دلار هرات خود را به کانال ۵۹ هزار تومانی نزدیک کرده و در حال معامله روی قیمت ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان است. در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار وارد کانال جدید شده و حدود ۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت ارزهای خارجی

قیمت دلار امروز هم در مسیر افزایشی قرار دارد. این اسکناس آمریکایی در روزهای گذشته چند کانال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

فروش دلار دولتی که با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا قرار بود به طور کامل متوقف شود از روز گذشته دوباره راه‌اندازی شده و مردم برای خرید آن مقابل صرافی‌ها صف می‌کشد.

این در حالی است که به نظر می‌آید با محدودیت ورود دلار از عراق تامین ارز نیز در کشور با مشکل مواجه است و مشخص نیست بانک مرکزی باید اسکناس ملزم برای این کار را از کجا تامین کند.

کارشناسان افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر را ناشی از تنگناهای سیاسی علیه ایران می‌دانند. این کارشناسان معتقدند اگر بهبودی در وضعیت روابط بین‌المللی ایران ایجاد نشود و در بحث برجام نیز گشایشی ایجاد نشود اقدامات داخلی چندان تاثیری بر کنترل قیمت ارز نخواهد داشت.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.