امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 1178
  پرینتخانه » مسکن و راه تاریخ انتشار : 20 آوریل 2023 - 11:51 | 282 بازدید | ارسال توسط :

تمهیدات ناوگان حمل و نقل برای تعطیلات عید فطر

سفرهای تعطیلات عید فطر از امروز آغاز می شود؛ بسیاری از هم وطنان  در ایام نوروز به دلیل مقارن شدن با ماه مبارک رمضان امکان سفر نداشتند و این تعطیلات ۴ روزه می تواند فرصت خوبی برای آنها باشد. طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته میزان ترددهای جاده ای در این ایام افزایش می […]

تمهیدات ناوگان حمل و نقل برای تعطیلات عید فطر

سفرهای تعطیلات عید فطر از امروز آغاز می شود؛ بسیاری از هم وطنان  در ایام نوروز به دلیل مقارن شدن با ماه مبارک رمضان امکان سفر نداشتند و این تعطیلات ۴ روزه می تواند فرصت خوبی برای آنها باشد.

طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته میزان ترددهای جاده ای در این ایام افزایش می یابد. در حوزه هوایی هم  تقاضا زیاد می شود که به گفته مسئولان با توجه به برقراری پروازهای فوق العاده  در برخی از مسیرها مشکلی از لحاظ  ترددها وجود ندارد.

با توجه به اینکه میزان مسافرت‌ها در تعطیلات چند روزه عید فطر افزایش می‌یابد، تمهیداتی برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران در بخش‌های مختلف حمل و نقلی اندیشیده شده است.

نظارت بر قیمت بلیت هواپیما در تعطیلات عید فطر

در همین رابطه آقای جعفر یازرلو گفت: نظارت ها بر روند نشست و برخاست پروازها در ایام تعطیلات عید فطر وجود دارد و بازرسان سازمان هواپیمایی کشور در این ایام بر قیمت بلیت پروازها هم نظارت دارند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در این بازه زمانی تعطیلات علاوه بر پروازهای برنامه ای، پروازهای فوق‌العاده هم برای مسیر های مختلف قرار داده شده و با توجه به درخواست شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز ها در این حوزه صادر شده است.

ترافیک سنگین جاده ای از پنجشنبه شروع می شود

همچنین مهدی مخبر مدیر مرکز مدیریت راه های کشور  به باشگاه خبرنگاران  جوان گفت: پیش بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید سعید فطر حکایت دارد.

او می‌گوید:  طبق  پیش‌بینی مرکز مدیریت راه ها، این میزان تردد که برای بازه زمانی چهارشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۳ اردیبهشت پیش‌بینی شده است، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲ تا ۵ درصد افزایش دارد.

مخبر گفت: بیشترین تردد در تعطیلات عید سعید فطر در روزهای پنجشنبه ۳۱ فروردین در مسیر رفت و یکشنبه ۳ اردیبهشت در مسیر برگشت خواهد بود و استان‌های مازندران، گیلان، همدان، مرکزی، اصفهان و اردبیل جاذب سفر هستند.

او افزود: بیشینه تخلیه از استان تهران با ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه پیش‌بینی می‌شود و انباشت ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۴۵ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان  خواهیم داشت.

مخبر درباره  محورهای با حجم تردد بالا و احتمال ترافیک سنگین و نیمه سنگین  گفت: در روزهای ۳۰ فروردین (بعد از ظهر) و ۳۱ فروردین (از ساعت ۸ صبح ) و اول اردیبهشت ( ساعت های انتهایی روز) در مسیر کرج_چالوس، محدوده شهرستانک تا هزارچم، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی شده است، همچنین در روزهای ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ و ۳ اردیبهشت قبل از ظهر در محور چالوس_کرج، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی می شود.

او یادآور شد: آزادراه تهران – شمال ( قطعه ۱_انتهای آزادراه ) در مسیر رفت روزهای ۳۰ فروردین ( بعد از ظهر) و ۳۱ فروردین از ساعت ۸ صبح، شاهد ترافیک سنگین و راه‌بندان خواهد بود، همچنین در محور هراز در مسیر رودهن- آمل از روزهای ۳۰ فروردین (بعداز ظهر) و ۳۱ فروردین ( ازظهر) و ۱ اردیبهشت ماه ( ساعت های انتهای روز) و در مسیر آمل- رودهن روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه( پیش از ظهر تا انتهای روز) ترافیک سنگین و راه بندان حاکم خواهد بود.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در محور فیروزکوه در مسیر فیروزکوه- قائمشهر در روز ۳۰ فروردین ( بعد از ظهر)، حجم ترافیک، نیمه سنگین و در مسیر قائمشهر- فیروزکوه در روز ۳ اردیبهشت ماه(بعد از ظهر)، ترافیک نیمه سنگین پیش بینی شده است، همچنین در موج برگشت سفرها در مسیر پردیس_ تهران ۳ اردیبهشت از ساعات ابتدایی ظهر، تردد سنگین و راهبندان پیش بینی می شود.

او گفت:  در مسیر آزادراه رشت_ قزوین در روز ۳۰ فروردین (بعد از ظهر) و ۳۱ فروردین (بعد از ظهر) در مقطع رودبار، تردد سنگین و راه‌بندان خواهد بود، در مسیر آزادراه قزوین – رشت نیز روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ( از ساعت ۱۲) ترافیک نیمه سنگین و سنگین خواهد بود.

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حاکی از آن است که در مسیر آزادراه کرج- قزوین روز ۳۰ فروردین (ساعات انتهایی روز) ترافیک سنگین و روز ۳۱ فروردین(از ساعت های ابتدایی روز) تردد نیمه سنگین خواهد بود، همچنین در مسیر آزادراه قزوین_کرج از روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه( پیش از ظهرتا انتهای روز )تردد نیمه سنگین پیش بینی شده است.

در حوزه  حمل ونقل ریلی، پیش فروش بلیت های قطار از ۲۰ فروردین برای بازه زمانی عید فطر و اردیبهشت ماه انجام شده بود و راه آهن در خصوص  مسیر ریلی فوق العاده در این ایام  خبری نداده است.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  در خصوص  شرایط آب و هوایی در تعطیلات عید فطر  گفت:  روز جمعه موج جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و  در این روز  با گذر امواج تراز میانی در نواحی شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

او می گوید: همچنین در این روز در بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان گفت : روز شنبه و یکشنبه برای غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود. روز یکشنبه شدت بارش در غرب کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  ادامه داد: چهارشنبه در مناطق شرقی کشور به خصوص شمال استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

با توجه به ورود  سامانه بارشی جدید به کشور  و  افزایش حجم ترددها در تعطیلات پیش رو ، مسافران حتما باید تمهیدات لازم را انجام دهند و آخرین وضعیت ترافیکی و آب و هوایی را از طریق سامانه ۱۴۱ پیگیری کنند.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.