امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 487
  پرینتخانه » انرژی و پتروشیمی تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2018 - 8:06 | 1217 بازدید | ارسال توسط :
وزیر انرژی روسیه :

تشکیل ساختار نفتی جدید مانند اوپک منتفی است

مسکو ایده آغاز یک ساختار مشترک با اوپک را رها کرد. ولی همچنان به همکاری با تولیدکنندگان بزرگ نفتی ادامه می دهد .
تشکیل ساختار نفتی جدید مانند اوپک منتفی است

در سال جاری الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در باره این ایده صحبت کرده بود که یک سازمان جدید بر اساس ساختار اوپک شامل اعضای اوپک و تولیدکنندگان و متحدان آن به رهبری روسیه کارش را در اول ژانویه ۲۰۱۹ در تلاش برای تقویت بازار آغاز میکند. پس از آن طرح هایی برای انتخاب یک مکان مناسب برای ستاد مرکزی و همچنین انتخاب یک نام برای این ساختار پیشنهاد شد .
وزیر انرژی روسیه در روز پنجشنبه تغییر عقیده مسکو را اعلام کرد و گفت اتحاد رسمی تنها یک سردرد جدید برای تمام بازیگران بازار است. در عوض یک مکانیسم خاص همکاری ایجاد خواهد شد که به اعضا اجازه می‌دهد تشکیل جلسه دهند، بحث کنند و اطلاعیه‌ها و قطعنامه‌هایی اتخاذ کنند .
نواک گفت:« هیچ سازمان رسمی مثل اوپک وجود نخواهد داشت چون مشکلات اداری اضافی برای کارتل به وجود می‌آورد: قوانین ضد تراست کشورها، تحریم‌ها، مالیاتهای ویژه .
او اضافه کرد که متن امتیاز نامه تنظیم کننده همکاری بین اوپک و کشورهای غیر عضو اوپک تقریبا آماده است و از طرف نهاد اجرایی اوپک به دبیرخانه فرستاده شده است .
علیرغم تلاش ها برای تنظیم بازار، هنوز هم با دو میلیون بشکه در روز تولید اضافی نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ مواجه هستیم. به علاوه، تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بی ثباتی شرایط افزوده و طبق نظر نواک باید برای هر پیامدی حاضر باشیم. او همچنین گفت که معافیت های آمریکا برای هشت کشور خریدار نفت ایران در ماه آوریل پایان می یابد و مشخص نیست پس از آن چه می شود .
اتحاد اوپک و روسیه برای مهار تولید نفت در تلاش برای تقویت قیمت جهانی نفت خام از ۲۰۱۶ وجود داشت و از آن زمان بارها تمدید شده است‌. در دسامبر اوپک و متحدانش توافق کردند تولید نفت را ۱٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و بعد قول دادند در صورت لزوم ۶ ماه دیگر به کاهش خود ادامه دهند .

| منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.