امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 661
  پرینتخانه » اقتصاد جهان, انرژی و پتروشیمی, بانک و بیمه, صنعت و تجارت تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2019 - 0:15 | 2037 بازدید | ارسال توسط :

بانک‌های ژاپنی مبادلات نفتی با ایران را ازسرمی‌گیرند

یکی از این منابع آگاه گفت پس از مجوز مقامات نظارتی ژاپن و آمریکا، بانک‌های ژاپنی قادر خواهند بود تا اعتبارات اسنادی برای مبادلات مربوطه صادر کنند.
بانک‌های ژاپنی مبادلات نفتی با ایران را ازسرمی‌گیرند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، پلاتس به نقل از منابع آگاه نوشت قرار است بانک‌های بزرگ ژاپنی پس دریافت مجوز نظارتی نهایی، معاملات نفتی ایران با را ازسربگیرند و برای پالایشگاه‌های این کشور که بارگیری نفت از ایران را در ماه جاری میلادی آغاز می‌کنند، راه را هموار می‌کنند.

یکی از این منابع آگاه گفت پس از مجوز مقامات نظارتی ژاپن و آمریکا، بانک‌های ژاپنی قادر خواهند بود تا اعتبارات اسنادی برای مبادلات مربوطه صادر کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود این بانک‌ها پرداخت‌های پالایشگاه‌های ژاپنی برای واردات نفت ایران عمدتا به صورت ین دریافت می‌کنند.

دو بانک از این بانک‌ها از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

اخیرا نگرانی‌های پالایشگاه‌ها و شرکت‌های کشتیرانی ژاپن در مورد بیمه کشتیرانی (محموله های ایران) برطرف شده است.

هلدینگ JXTG ژاپن قصد دارد تا بارگیری نفت ایران را در پایان ماه ژانویه ازسرگیرد. در عین حال، شرکت کوزمواویل نیز در نظر دارد تا به محض دریافت مجوز، در پایان ماه ژانویه، حدود ۱٫۸ میلیون بشکه نفت از ایران بارگیری کند. این اطلاعات را رؤسای این شرکت‌ها در ۷ ژانویه به پلاتس داده بودند.

تسوتوما سوگیموری، رئیس هلدینگ JXTG، مادر پالایشگاه نیپون اویل اند انرژی، بزرگ‌ترین پالایشگاه‌ ژاپن گفت: «ما امید داریم که واردات نفت از ایران را به زودی ازسر بگیریم…. ازآنجایی که ایران را منبع مهم نفت خام می‌دانیم، قصد داریم بارگیری را به سرعت  و به محض اجازه انجام این کار ازسربگیریم

شونیچی تاناکا، رئیس کوزمو اویل نیز گفت پس از اینکه نگرانی‌های بیمه کشتیرانی رفع شد، پیش از آغاز ازسرگیری بارگیری از ایران، منتظر اجازه نهایی از سوی بانک‌های ژاپنی است.

سخنگوی نیپون اویل اند انرژی و کوزمو اویل امروز گفت این پالایشگاه‌ها هنوز در حال آماده شدن برای ازسرگیری واردات نفت از ایران هستند.

ژاپن در میان ۸ کشوری است که معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را دریافت کردند. با این حال، نبود شفافیت در مورد قوانین بیمه کشتی‌ها، پالایشگاه‌های ژاپنی را بر آن داشت تا از بارگیری نفت ایران برای ماه ژانویه علی‌رغم داشتن معافیت خودداری کنند.

ژاپن در ماه نوامبر نفتی از ایران وارد نکرد.

| منبع خبر : فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.