امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 916
  پرینتخانه » بانک و بیمه تاریخ انتشار : 25 فوریه 2023 - 11:56 | 341 بازدید | ارسال توسط :

اسکناس‌فروشی در مقابل خودپردازها!/کمبود اسکناس در خودپردازها مشکل ساز شد!

مشکل کمبود اسکناس در خودپردازها به‌قدری جدی شده که این روزها شاهد پدیده عجیب و بی‌سابقه‌ای به‌نام «اسکناس‌فروشی» هستیم. گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که روبه‌روی یکی از شعب بانکی در محدوده میدان انقلاب، افرادی حضور دارند که در ازای فروش هر یک میلیون تومان اسکناس به متقاضیان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان […]

اسکناس‌فروشی در مقابل خودپردازها!/کمبود اسکناس در خودپردازها مشکل ساز شد!

مشکل کمبود اسکناس در خودپردازها به‌قدری جدی شده که این روزها شاهد پدیده عجیب و بی‌سابقه‌ای به‌نام «اسکناس‌فروشی» هستیم. گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که روبه‌روی یکی از شعب بانکی در محدوده میدان انقلاب، افرادی حضور دارند که در ازای فروش هر یک میلیون تومان اسکناس به متقاضیان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از آنها دریافت می‌کنند.

کمبود اسکناس در خودپردازها به حدی مشکل‌ساز شده که برخی افراد به اسکناس‌فروشی روی آورده‌اند. این درحالی است که مسئولان، همچنان از مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با وجود تاکید چند باره رسانه‌های مختلف بر لزوم پیگیری مشکل کمبود وجه نقد در خودپردازها، مسئولان امر همچنان این موضوع را کم اهمیت می‌دانند و اقدامی در جهت بهبود شرایط در نظر نمی‌گیرند.

واکنش خاندوزی به کمبود اسکناس در خودپردازها

موضوع کمبود اسکناس در خودپردازها در آخرین نشست خبری وزیر اقتصاد هم مطرح شد. او با تائید این موضوع، اظهار کرد که گزارش عدم پرداخت پول نقد توسط عابربانک‌ها به دولت هم رسیده است.

احسان خاندوزی در این باره تاکید کرد: «سهم اسکناس در تراکنش‌های اقتصادی کمتر از ۲ یا ۳ درصد است و اکثر تراکنش‌های کشور بدون نیاز به اسکناس در حال انجام است، زیرا فرهنگ اقتصادی مردم با فناوری نو خود را تطبیق داده است. نیاز اندکی به اسکناس وجود دارد و بیشتر نیاز مردم از طریق نظام پرداخت غیر وجه نقد صورت می‌گیرد.»

او درباره کمبود احتمالی اسکناس برای عید نوروز گفت: «در حوزه نیازهای مربوط به شب عید و اسکناس نو حتما در روزهای آینده بانک مرکزی اطلاع‌رسانی دقیقی انجام خواهد داد.»

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تجارت نیوز
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.