امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 980
  پرینتخانه » اقتصاد جهان تاریخ انتشار : 06 مارس 2023 - 10:00 | 393 بازدید | ارسال توسط :

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره تورم بالا

بانک مرکزی اروپا از ماه جولای تاکنون نرخ‌ها را سه واحد درصد افزایش داده است و اساسا افزایش نیم درصدی دیگری را در ۱۶ مارس وعده داده است اما به تازگی سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف تورم، حتی اقدامی بزرگ‌تر را پیش‌بینی می‌کنند. لاگارد می‌گوید که بانک مرکزی اروپا در کوتاه‌مدت با تورم پایه […]

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره تورم بالا

بانک مرکزی اروپا از ماه جولای تاکنون نرخ‌ها را سه واحد درصد افزایش داده است و اساسا افزایش نیم درصدی دیگری را در ۱۶ مارس وعده داده است اما به تازگی سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف تورم، حتی اقدامی بزرگ‌تر را پیش‌بینی می‌کنند.

لاگارد می‌گوید که بانک مرکزی اروپا در کوتاه‌مدت با تورم پایه بالا مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: تورم در منطقه یورو در کوتاه‌مدت بالا خواهد ماند بنابراین افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در اواخر این ماه به‌طور فزاینده‌ای قطعی است.

لاگارد گفت که اکنون افزایش نرخ بهره بسیار محتمل است اما هشدار داد، تورم اساسی که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و سوخت را فیلتر می‌کند، می‌تواند به طرز ناراحت کننده‌ای بالا بماند حتی اگر نرخ تورم کلی در ماه‌های آینده کاهش یابد.

لاگارد بیان کرد: در کوتاه مدت، تورم پایه بالا خواهد بود.

به تازگی چندین سیاست‌گذار هشدار داده‌اند که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا باید ادامه یابد تا زمانی که تورم اصلی تغییر و شروع به کاهش به سمت هدف دو درصدی بانک مرکزی اروپا کند.

تورم اساسی در ماه گذشته به رکورد ۵.۶ درصد رسید و برخی از سیاستگذاران نگرانند که این افزایش در حال حاضر به دلیل افزایش دستمزدها در بخش خدمات باشد که رشد قیمت‌ها را بادوام‌تر و شکستن آن را دشوار می‌کند.

لاگارد ادامه داد: ما باید به اقدامات لازم برای بازگرداندن تورم به دو درصد ادامه دهیم و این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود:  اقتصاد منطقه یورو بهتر از آنچه تصور می‌شد حفظ می‌شود و تولید باید از رکود سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ پیشی بگیرد.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.