امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 585
  پرینتخانه » اقتصاد جهان تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2019 - 13:03 | 1364 بازدید | ارسال توسط :
اقتصاد جهان رو به پایین

رشد اقتصادی منفی جهان در سال ۲۰۱۹

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «کریستینا گرجیوا» مدیر اجرایی بانک جهانی در گزارش این بانک (چشم‌اندازهای اقتصاد جهانی) که سالانه دو بار منتشر می‌شود،‌ اعلام کرد که اقتصاد جهانی در آغاز سال ۲۰۱۸ با تمام ظرفیت¬هایش فعالیت کرد اما در طول سال انگیزه خود را از دست داد و در سال جدید نیز این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.
رشد اقتصادی منفی جهان در سال ۲۰۱۹

بانک جهانی پیش‌بینی کرد که شاخص رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال گذشته به دلیل تشدید تنش تجاری و ضعف رشد تجارت جهانی، دو و ۹ دهم درصد کاهش یابد.

به گزارش رویترز، پیش‌بینی‌های بانک جهانی از کاهش دو و ۹ دهم درصدی شاخص رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۹ در پی تنش‌ها و نگرانی‌های تجاری حکایت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «کریستینا گرجیوا» مدیر اجرایی بانک جهانی در گزارش این بانک (چشم‌اندازهای اقتصاد جهانی) که  سالانه دو بار منتشر می‌شود،‌ اعلام کرد کهاقتصاد جهانی در آغاز سال ۲۰۱۸ با تمام ظرفیت¬هایش فعالیت کرد اما در طول سال انگیزه خود را از دست داد و در سال جدید نیز این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.

پیش‌بینی‌های بانک جهانی در بحبوحه جنگ تاسف‌بار تجاری آمریکا و چین بر بازارهای جهانی تاثیر می‌گذارد.

دو کشور مذکور تعرفه‌هایی را بر کالاهای یکدیگر وضع کردند اما گزارش‌ها از پیشرفت مذاکرات پکن- واشنگتن در روز سوم مذاکرات خبر می‌دهد.

بانک جهانی پیش‌بینی کرد که شاخص اقتصاد آمریکا در سال جدید از نقطه دو و  ۹ دهم به نقطه دو و پنج دهم کاهش یابد و همچنین رشد اقتصادی چین نیز از نقطه شش و پنج دهم در سال ۲۰۱۸ به نقطه شش و دو دهم در سال جدید افت کند.

بانک جهانی در این گزارش پیش‌بینی کرد که اقتصادهای نوظهور در سال ۲۰۱۹ رشد چهار و دو دهم درصدی داشته باشند این در حالی است که در گزارش مذکور رشد دو درصدی برای اقتصادهای پیشرفته تخمین زده شده است.

| منبع خبر : رویترز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.