امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1302
  پرینتخانه » اقتصاد کلان تاریخ انتشار : 09 می 2023 - 10:46 | 435 بازدید | ارسال توسط :

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس: هر دولتی آمد، مدعی شد دولت قبلی چیزی بلد نبود

شمس‌الدین حسینی در مراسم اولین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی با بیان اینکه هوشمندسازی این نیست که به جای اینکه اطلاعات پرینت و فکس شود، آن را با پیام‌رسان ارسال کنیم، گفت: در این حوزه در بسیاری از بخش‌ها خوب پیش رفتیم و تحولات را درک می‌کردیم، برای مثال نسبت به برخی از کشورهای […]

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس: هر دولتی آمد، مدعی شد دولت قبلی چیزی بلد نبود

شمس‌الدین حسینی در مراسم اولین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی با بیان اینکه هوشمندسازی این نیست که به جای اینکه اطلاعات پرینت و فکس شود، آن را با پیام‌رسان ارسال کنیم، گفت: در این حوزه در بسیاری از بخش‌ها خوب پیش رفتیم و تحولات را درک می‌کردیم، برای مثال نسبت به برخی از کشورهای منطقه در بانکداری الکترونیک عملکرد بهتری داشتیم اما تحولات نهادی را کمتر درک کردیم و هنوز هم کمتر به آن توجه داریم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی در نظام اقتصادی، نظام تامین مالی است و هر دولتی آمد، مدعی شد دولت قبلی چیزی بلد نبود اما در نهایت همان دولت هم سرش را پایین انداخت و رفت. در حال حاضر هم می‌گویند جلوی رشد نقدینگی را گرفتند اما پروژه‌ها را تعطیل کردند اما عدم رشد نقدینگی تا اسفند ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری در کشورمان با دانش‌های متفاوت ترید و ماینر هستند اما بانک مرکزی کجاست؟ مباحثی که به لحاظ حکمرانی پولی مطرح است، کجاست؟ این سوالات پیش روی ماست. سه سال گذشته بانک مرکزی فراخوان رمز ارز ملی را به جای کریپتو کارنسی مطرح کرد و شاید فلسفه‌ای که پشت آن مطرح است و ورود کریپتوکارنسی که جایگزین هارد کارنسی است، متوجه نشویم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نقش هوشمندسازی در آن اظهار داشت: ساعت سرمایه‌گذاری منفی در یک دهه و رشد اقتصادی ١.۵ در طول یک دهه هستیم و مسئولان درگیر مسائل روزمره هستند و تنها برشی در بحث هوشمندسازی می‌زنیم که به آن، اقتصاد هوشمند و مالی می‌گوییم.

حسینی با طرح این سوال که آیا می‌توان جامعه‌ای را تصور کرد که دولت و مردم و زندگی هوشمند نداشته باشد اما بخواهیم اقتصاد هوشمند ایجاد کنیم؟ تصریح کرد: باید توجه داشت که شهر هوشمند فراتر از اقتصاد هوشمند است. آنقدر درگیر مسایل روزانه شده‌ایم و عملکرد خود را نسبت به خودمان در طول سال‌ها بررسی و پایش می‌کنیم و این در حالی است که شکافی در این حوزه بین ایران و کشورهای دیگر در حال ایجاد است.

وی افزود: در بازار سرمایه اتفاقات خوبی افتاده اما هنوز توسعه و عمق مالی لازم را نداریم چراکه عمق بخشی الزاماتی دارد که بخشی از آن می‌تواند بیرون از بازار سرمایه باشد.

به گفته رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، با سه موضوع حمایت، قیمت و دخالت مواجه هستیم که تا آن را حل نکنیم به طور قطع بازار سرمایه عمق پیدا نمی‌کند.

حسینی با بیان اینکه رشد اقتصادی ٢۶ درصدی چین در اقتصاد هوشمند است، خاطرنشان کرد: نگاه باید به حکمرانی هوشمند تغییر کند. در کمیسیون ما را درگیر طرح تامین مالی کردند که موضوع بسیار مهمی است. یکی از موضوعات اساسی در نظام اقتصادی، نظام تامین مالی است و هر دولتی آمد، مدعی شد دولت قبلی چیزی بلد نبود اما در نهایت همان دولت هم سرش را پایین انداخت و رفت. در حال حاضر هم می‌گویند جلوی رشد نقدینگی را گرفتند اما پروژه‌ها را تعطیل کردند اما عدم رشد نقدینگی تا اسفند ماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بودجه جوجه‌ای است که در انتهای پاییز آن می‌شمند و شاخص‌ها در اسفند ماه خود را نشان می‌دهند.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : ایلنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.