امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 643
  پرینتخانه » اقتصاد کلان, بانک و بیمه تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2019 - 20:23 | 1496 بازدید | ارسال توسط :

استفاده از موبایل بانک تنها با سیم کارت صاحب حساب

مدیران شرکت آسان پرداخت اعلام کردند از این پس تراکنش های موبایلی به نحوی انجام خواهد شد که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد.
استفاده از موبایل بانک تنها با سیم کارت صاحب حساب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، تراکنش‌های موبایلی در آینده نزدیک باید به نحوی انجام شود که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد.

بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه‌ای را به شاپرک و شرکت‌های PSP ابلاغ کرده که بر اساس آن، شاپرک از شرکت‌هایی که آمادگی اجرایی کردن فرآیند احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی بر اساس یکی بودن نام صاحب سیم‌کارت گوشی تلفن همراه با کارت بانکی را دارند، خواسته بود برای انجام تست به این شرکت مراجعه کنند. البته این بخشنامه هنوز در شبکه پرداخت الزام‌آور نشده است.

مدیران شرکت آسان پرداخت در همین ارتباط اعلام کردند از این پس تراکنش های موبایلی به نحوی انجام خواهد شد که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد.

بنابراین افرادی که قصد تراکنش های موبایلی دارند باید سیم کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که بنام خودشان باشد.

منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت می گوید: این شرکت اولین شرکتی خواهد بود که احراز هویت را برای تراکنش های خود اجباری خواهد کرد.

او تاکید دارد که الان برای شارژ کیف پول و تله پرداز این موضوع عملیاتی شده و در اینده نزدیک برای تمام تراکنش های کارتی اجرایی خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد اگر سیم کارتشان به نام خودشان نیست حتما در اسرع وقت نسبت به بنام کردم سیم کارت خود اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، همچنین شهیدی در مجمع فوق العاده شرکت آسان پرداخت با اعلام این خبر تاکید کرد که «به زودی احراز هویت بین دارنده خط موبایل و صاحب کارت صورت می‌گیرد. یعنی صاحب کارت باید صاحب موبایل باشد و برعکس. اگر موبایل برای خودتان نباشد نمی‌توانید با اپلیکیشن آسان پرداخت کار کنید. این کار باعث افزایش امنیت آپ می‌شود و کاربران این امن بودن را حس خواهند کرد. این کار روی تله‌پرداز و کیف پول بانکی در حال حاضر اعمال شده است.»

| منبع خبر : تسنیم
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.