امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 956
  پرینتخانه » اقتصاد کلان تاریخ انتشار : 01 مارس 2023 - 17:27 | 284 بازدید | ارسال توسط :

آغاز چانه زنی مزد ۱۴۰۲ بعد از اعلام سبد معیشت

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران با تورم حاکم بر جامعه ابراز کرد: انتظارمان از دولت این است برای دستمزد سال آینده عدد و رقمی تعیین شود که کفاف هزینه‌های کارگران را بدهد. کارگران در زمان حاضر شرایط بدی را سپری می‌کنند، بخش عمده‌ای از دستمزد صرف هزینه مسکن […]

آغاز چانه زنی مزد ۱۴۰۲ بعد از اعلام سبد معیشت

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران با تورم حاکم بر جامعه ابراز کرد: انتظارمان از دولت این است برای دستمزد سال آینده عدد و رقمی تعیین شود که کفاف هزینه‌های کارگران را بدهد. کارگران در زمان حاضر شرایط بدی را سپری می‌کنند، بخش عمده‌ای از دستمزد صرف هزینه مسکن می‌شود و طی چند ماه اخیر، هزینه سبد معیشت کارگران افزایش زیادی داشته است، بسیاری از اقلام خوراکی به‌دلیل دستمزد پایین از سفره کارگران حذف شده است.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با تأکید بر اینکه عدد سبد معیشت ملاک برای ورود به چانه‌زنی مزد است، گفت: یکی از دستورات جلسه فردای شورای‌عالی کار، بررسی پیرامون مزد ۱۴۰۲ است.

هادی ابوی نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آغاز جلسات شورای‌عالی کار برای چانه‌زنی مزد ۱۴۰۲، گفت: فردا پنجشنبه (۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱) جلسه شورای‌عالی کار با حضور شرکای اجتماعی با دستور کار اصلاح آیین‌نامه دادرسی کار و بحث مذاکرات مزدی برگزار می‌شود.

وی در واکنش به اظهارات نماینده مجلس شورای اسلام پیرامون برگزاری جلسه شورای‌عالی کار در ۲۰ اسفندماه، تصریح کرد: مجلس در تعیین مزد جایگاهی ندارد و تنها می‌تواند تسهیل‌کننده مسیر برای رسیدن به دستمزد منطقی باشد، تصمیم‌گیرنده نهایی برای افزایش مزد شورای‌عالی کار با ترکیب سه‌جانبه‌گرایی است.

ابوی با بیان اینکه سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱، کمیته مزد تشکیل شده و بررسی‌ها پیرامون تعیین هزینه سبد معیشت انجام شده است اما هنوز مبلغ سبد معیشت تعیین نشده است، گفت: ملاک نماینده کارگران برای ورود به چانه‌زنی دستمزد سال آینده تعیین عدد و رقم سبد معیشت است.

 

ابوی گفت: شورای‌عالی کار تا پایان سال چندین جلسه برگزار خواهد کرد و بعد از تعیین عدد و رقم سبد معیشت، کارگران به‌صورت جدی برای دستمزد ۱۴۰۲ چانه‌زنی خواهند کرد.

نویسنده : تصنا | منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در تصنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.